Strandritt

Vi har det så himlans bra så vi bor precis vid havet och kan rida på stranden när vi vill. Idag tog jag och Sara i stallet, som har en halvblodsvalack vid namn Santino, med oss kameran och fotade varandra :)

Dagen idag var hur fin som helst! Varmt och skönt och kunde rida i tshirt utan problem. Nere på stranden var det flera galningar som badade och låg massa folk och solade. Vi badade visserligen också men bara halvt :)

Tyra stog emot lite när vi var i vattnet och ville gärna upp men det var så kul!

Tänk om hon kunde lyfta på benen på samma vis när man red vanligt ;) Jag tränar mycket i vattnet för att stärka min häst då vi inte har några backar att rida i. Man kan rida precis som vanligt i vattnet men med fördelen att hästen får jobba hårdare på ett skonsamt sätt. Jag brukar rida i intervaller där jag rider på djupare vatten en stund och går till grundare vatten den andra stunden.

Sen på vägen hem när jag skulle ta tölt från galopp hade Tyra i någon form av obalans två gånger och gick istället i pass. Blev totalt chockad då hon ju är en fyrgångshäst! Nu i efterhand ångrar jag att jag störde henne i det momentet för att få tölt som jag ville ha från början. Jag borde låtit henne vara bara för att se vad hon hade gjort. Skulle varit intressant! Får se om det kommer fram någon mer gång. Jag tänker iallafall inte be om det igen eller leta efter det. Kommer det igen så gör det.







En rolig bild på Santino utan öra och en blyg Tyra :D



Fina ekipaget Sar och Santino får också en plats här :)


Kommentarer
Postat av: Sara

Haha Santino ruskar på huvudet utan öra! Jag vill se resten av bilderna :)

2012-05-02 @ 11:11:22
Postat av: Paulina

Så härliga bilder :)

2012-05-02 @ 18:19:36
URL: http://fotopaulina.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Vilka fina bilder :) Ni måste ha haft en fin strandrunda

2012-05-02 @ 20:18:19
URL: http://www.blacklady.se
Postat av: Ulrica & Ari

Åh, vad underbart! :D

Blir så avundsjuk, vill också ha en strand att rida på!

2012-05-12 @ 20:29:56
URL: http://unicorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0