Lastträning

Det senaste har Tyra börjat med en dålig ovana. Hon är hur lättlastad som helst hemma. Hon springer på transporten och jag bara visar henne vägen in. Inga problem What so Ever.

Däremot så vill hon inte bli lastad när vi inte är hemma på trygga gårdsplanen! Mycket irriterande. Vi har bråkats så smått de senaste gångerna vi ska hem. Det har inte tagit sjukt lång tid att få på henne men tillräckligt för att jag ska känna att det är ett rejält irritationsmoment. Jag vill att hon ska gå på lika lätt var vi än är!

Därför kom jag på den briljanta idéen att lasta henne. Åka en sväng och lasta ur henne samt lastträna på okänd mark :)
Åkte till Falkenbergs ridskola först (forf) och där ville jag faktisk att hon skulle krångla så vi kunde få träna på krångel-momentet. Självklart ville inte damen ge med sig hur lätt som helst. Hade utrustat henne med repgrimma för bättre kontroll. När hon backade eller stod emot så gjorde jag detsamma. Så fort hon tänkte framåt fick hon eftergift. Krävdes inte mycket övertalning faktiskt innan hon var hur lättlastad som helst igen.

Körde till ställe nummer två typ mitt i stan :D där gick det galant :)

Duktig tös!

Hon kunde tyvärr inte tänka sig att posa för en bild så det blev lite suddigt.


Kommentarer
Postat av: malin

SV: TACK :)

vad är det för transport du har?

2012-05-18 @ 19:27:51
URL: http://malinsjolander.com
Postat av: malin

SV: okej :) kan man köra två i den? :)

2012-05-19 @ 18:41:38
URL: http://malinsjolander.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0