Kort plan

Nu har jag både en kort- och långsiktig plan för Tyra.
Kortsiktiga planen har som mål att det ska gå bra på dressyrtävlingen vi ska på den 26 maj. Fokus här ligger på grundgångarterna och då med fokus på att rida bra vägar, göra bra övergångar och träna samlad galopp på volt. Detta är nämligen det jag tror vi behöver träna mest på. Tölten lägger jag liiiiiite åt sidan nu i två veckor.

Sen ska det tränas som tusan på tölt! Jag har tänkt mig göra måååånga övergångar och tempoväxlingar. Hon ska även stärkas ännu mer med vattenträning och klättring samt bommar och hoppning. Övergångar och tempoväxlingar är ju också stärkande.

Ska även långsiktigt fokusera på mer tempo och arbetsvilja i tölten. Mer ridning kommer krävas från min sida. Ska experimentera lite. Har glömt bort högre tempo i tölten och det märks kan jag säg. Mycket träning på ovalen ska det bli. Ska även träna på att släppa fram henne mer i traven utan att det blir galopp. Vet att jag kan plocka mer poäng där.
Galoppen ska bli mindre framtung med mycket övergångar.

Jag är dålig på att experimentera i ridningen plus att jag måste bli bättre på att växla mellan tempo och gångarter samt halter.


Kommentarer
Postat av: Julia

Låter som att du har satt upp bra mål för dig och Tyrisen=)



Kram

2012-05-14 @ 22:18:07
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: Sara

Kolla in våran blogg, nu har det kommit up handgjorda nosgrimmor i tennbroderi till salu som Saras syster gör, specialpris innan sommaren!

:) :)



tvistirni.webblogg.se

2012-05-16 @ 21:13:03
URL: http://tvistirni.webblogg.se/
Postat av: Paulina

Spännande mål :)

2012-05-17 @ 10:59:53
URL: http://fotopaulina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0