Djarfur open

Var och tävlade igår. En tävling jag på några sätt helst vill glömma.
Red V5 och T7. Tölten var verkligen inte på sin rätta plats igår. Hon var definitivt inte i form. Stjärnkikade hela tiden och sänkte ryggen. Ville heller inte gå fram alls i tölten. Fick kämpa för att få fram henne. Blir lite orolig att något ska vara fel. Att hon har ont någonstans. Hon var tydligen väldigt travtaktig när man tittar på kommentarerna för jag fick poäng runt 3-4.

Jag vet inte alls vad som hände med hennes tölt igår. Något var riktigt fel. Jag känner ju fortfarande inte riktigt hur det ska kännas. Lyssnar mycket efter takten istället och jag tyckte det lät fyrtaktigt men det gjorde det antagligen inte.

Förra tävlingen i björketorp där fick jag i ena varvet 4,5 och andra 5,0 för tölt i T8. I V5 fick jag 5,0. Ingen travtakt att tala om i kommentarerna.
På kvaltävlingen sist fick jag varierat i tölten men ingen kommentar om travtakt där heller. Fick mellan 5,0-5,5 i arbetstölt om man tänker bort avdraget för att jag red för fort. Ingen travtakt fanns med i kommentarerna.

Vad har då hänt på 3 veckor sen senaste tävlingarna? Vad har hänt med våran tölt? Hur ska vi komma till rätta med detta???
DET är den stora frågan just nu.

Skritten, traven och galoppen gick däremot bra igår. Skritten var lite spänd så där hade vi kunnat höja oss mer tycker jag.

Fick två kommentarer som jag tar med mig och det var en om att jag gjorde fin galoppfattning och en om att hon hade fint sträck i traven :)

Vår T7-ritt blev dessutom lite förstörd för tjejen jag red med ramlade av så jag fick stå och vänta länge. Sen fick jag tyvärr rida om programmet helt själv. Tyra ville inte va kvar på banan själv så hon stod emot en del.

Annars är hon fantastisk att ha med sig på tävling :)

En liten bild från dagen:


Kommentarer
Postat av: Susanne

Jag satt ju domarsekreterare o såg er från mitten. Tråkigt med hon som trilla av, det tog ju lite tid! Tyra var travtaktig, lång och som du själv sa stjärnkikare. Jag är ju bara en vanlig hobbyryttare men jag skulle säga att ni behöver samling och mer styrka i tölten. Rider ni för någon islandshästtränare? Nu e jag ingen expert men jag hade börjat traggla korta sträckor med start in i tölten från en mkt kort samlad skritt med mycket energi, bara tölta några meter o sen sakta av. Var noga med halvhalter och att driva in i halvhalterna, liksom att driva in i avsaktningen. :)

2012-05-14 @ 11:59:30
URL: http://kveikja.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0