Pälsen växer ut

Mitt hjärtegryns päls har börjat växa ut. Det värsta är att pälsen har bestämt sig för att växa ut helt oregelbundet :D eftersom jag är otroligt noggrann när jag klipper så vet jag att det inte beror på dålig rakning från min sida. Varför ska då hennes päls växa ut så här? :D hon ser inte klok ut. Bilden visar inte verkligheten. Det är värre egentligen haha.

Dessutom har jag märkt att jag lyckats klippa av det längst ut (in) på manen på vänster sida. Det växer ut som nån slags punkfrilla under all annan man. Snyggt haha.
Det bästa med det är att det syns inte vanligtvis. Syns bara när vinden tar tag i manen på vänster sida och allt lyfts.


Kommentarer
Postat av: Eva

Hej!



Såg idag din kommentar om kamera till transporten, jag har den kvar, det blev aldrig av att sälja den. Är du intresserad? Ska bara fundera ut vad jag vill ha för den. Hör av dig i så fall.



Kul att hitta en ny blogg också.

2012-03-05 @ 20:28:30
URL: http://frenja.blogspot.com
Postat av: Susanne

Sådär har våra oxå sett ut. Det syns där täcket ligger an, täcket skaver väl bort de gråa resterna av vinterpälsen så det svarta syns. Det är jättevackert med grå/svart skäck ;) men inget att göra åt!

2012-03-06 @ 06:59:55
URL: http://kveikja.wordpress.com
Postat av: Frida

så har hon varit varje vår som jag rakat henne... ;) du får glädja dig åt att du kommer ha en skäck ett tag :)

2012-03-06 @ 08:05:10
URL: http://farri-frida.blogspot.com/
Postat av: Linda

Oj vad liten och tanig hon såg ut? Kanske bara bilden som gör det, eller hon kanske är en "bebis" :)?



Sv: Ja fördomar finns det överallt, det konstiga är att just islandshästen skall vara så lätt att rida. Lätt att åka kan det absolut vara och det är ju detta man oftast ser på turridningar, men att RIDA dom är en helt annan sak. Varför skulle en stor häst vara svårare att rida än en som är mindre? Jag förstår inte riktigt, borde man inte tycka tvärtom, att islandshästen som har så mycket gångarter bör vara snäppet svårare?



Tråkigt det där =/ Och som du säger att en vuxen som rider ponny, det är en LITEN häst, fast visst ibland kan jag tycka att man sätter alldeles för stora ryttare på islänningen, ja menar de klarar ju inte ALL vikt. Min vikt och längd räcker nog för Fifa men då är hon en väldigt liten islandshäst, smäcker och späd :P Men nog är dom uthålliga alltid!

2012-03-13 @ 15:09:59
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Haha ja jag tänkte luras lite ;)



Ok ja jag förstår vad du menar men då är det nog bilden som lurar lite för där ser hon ut som en liten muskelfattig söt bebis^^ Fast på de andra bilderna så ser hon ju rundare ut (muskler) hur gammal är hon? Har du inga ridbilder vore ju jättaroligt att se, hon är verkligen söt :D



Fifa är ju också den smäckre typen, väldigt smäcker och därav ser hon väldigt liten utan bredvid den robustare typen.



Fast jag sätter nog högst 65-70 kg på henne och inte mer. Det säger även min veterinär att en större ryttare än mig skall det inte vara. Hon är ingen viktbärande häst precis :)

2012-03-15 @ 11:08:28
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0