Fantastiskt väder

Idag har varit helt fantastiskt vårväder! Blåste lite precis som det alltid gör vid havet. Vi har havsutsikt från hagarna så Tyra är en riktig västkust-tjej!
Stod utomhus och gjorde ordning henne idag. Precis vid stallet är det alltid vindstilla och solen gassade idag. Vilket gjorde att det blev väldigt varmt där.
Hade sånt lyckorus i kroppen idag. Jag älskar våren!
Det är precis såna här dagar jag förstår varför jag lägger så otroligt mycket pengar på mitt intresse. Det blir ju lätt att tusenlapparna bara rullar iväg från en när man har egen häst. Det kostar SÅ mycket men ger mig SÅ mycket tillbaka!

Bestämde mig idag för att rida en ganska lång runda och för det mesta hålla ett lågt tempo i tölt men även lägga in sekvenser med mellantempo och ökat tempo. Med långdraget lågintensivt tempo i tölt eller trav bygger man kondition i distanser och det var just det som stod på träningsschemat idag.

Red förbi mitt gamla stall och träffade på min vän Paulina och hennes islandshäst Venus. Det var just dom två huvudsakligen som fick in mig i islandshäst-världen. Det är jag evigt tacksam för!!!
Paulina har inte sett mig och Tyra in action på ganska länge så jag tog ett varv för att visa upp oss i tölt och hon blev positivt överraskad över hur mycket vi har utvecklats jag och Tyra :) så kul att höra!

Fantastisk dag detta! Det är bara början med. Nu har vi det härliga halvåret framför oss och snart är det tävlingssäsong :)


Kommentarer
Postat av: Linda

Sv: Men tack det var roligt att höra. Ja vi har nog varit alldeles för snälla mot våra kunder, vissa har ju varit väldigt krångliga och vi har fått betalat och donat för att de skall bli nöjda. Men man lär sig mycket och vi har en del erfarenhet :)



Ja visst är det jobbigt när de skall lägga sig i. Fyfan när jag hyrde in Fifa i ett stall. Då var den en dam där (inte hyresvärden dock) hon sa till mig ordagrant vad jag skulle göra och inte göra med min häst. Hon var dryg och kunde precis allt. Usch det var jobbigt faktiskt..



Men jag håller med dig i dina åsikter kring ämnet :D!

2012-03-13 @ 15:44:20
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0