Mina katter

Det fungerar tydligen inte så bra med radbrytningar i bloggappen längre. Så ni vet; det är inte jag som inte kan skriva utan det är appen som inte kan fungera. Tänkte iallafall delge er vad jag har för andra djur. Först ut är mina älskade katter: S* Goa kissens Smoothie (aka Gracie Barra) Gracie är vår ragdoll som är lite mer än 2 år gammal. Hon kommer aldrig fungera så bra som utställningskatt så vi fick köpa henne billigt. En reakatt kan man säg om man vill ;) Hon var nämligen väldigt sjuk som kattunge och höll på att dö. Hon var magsjuk och otroligt svag. Vi fick henne när hon var 4 månader då hon inte var redo att flytta innan dess. Sjukdomen gjorde att hon var och alltid kommer vara ganska liten för att vara en ragdoll och det fungerar inte bra på en utställning. Kimura Kimu är en korsning mellan ragdoll och norsk skogskatt. Hans pappa är en superfin raggis och mamman en svart skogis med gula ögon. Han har vi inte haft så länge och han är fortfarande en liten ullig kattunge. Kimura skaffade vi så att gracie kan få sällskap. Det funkar bra mellan de två även om gracie tycker han är en riktig liten skitunge emellanåt :D Han låter lite som en kalkon och är precis överallt hela tiden. Alltid på språng :) Våra katter har vi döpt efter stora fighters. Gracie var en brasiliansk jiujitsu-snubbe och Kimura var en judosnubbe och de två har bland annat mötts i matcher. Det är min sambo som döpt katterna ;)


Kommentarer
Postat av: Clara

Hej! Jag håller just nu på att ta reda på vad folk tycker är rimliga priser för en ritad bild av sin häst. Kommentera gärna inlägget på bloggen så gör du mig en jätterjänst!
Kramar från Clara på Tvístirni

2012-07-09 @ 21:51:10
URL: http://tvistirni.webblogg.se/
Postat av: Josefin

Gud, ser att du har en islänning, härligt :D

2012-07-09 @ 22:50:26
URL: http://Ponnymoln.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0