Igångsättning

Igångsättning är jäkligt tråkigt. Det vet alla som haft en konvalescens-häst. Men vi är verkligen på väg nu jag och Tyra :) Tycker inte hon har tappat så mycket som jag trodde hon skulle. Korta tölten är bra, traven är bra, vilket den alltid är och galoppen är godkänd. Ökade tölten är lite värre. Jag har ju inte tränat så värst mycket på den innan då jag ville känna mig totalt säker i kort tölt först. Precis innan olyckan hade jag börjat känna mig trygg med den ökade tölten och klarade av att rida den utan taktfel och rollningar. Avsaktningarna var värst för då ville hon gärna slänga sig i trav. Nu har jag börjat ta upp snabbare tempo i tölten igen och det märks att hon har vilat men det märks också att vi snart kommer vara tillbaka där vi var innan det som hände :) Körde lite tempoväxlingar igår och hon svarade mycket bra på dem. I avsaktningarna töltade hon sig ner till ett kortare tempo och det kändes riktigt bra!


Kommentarer
Postat av: Paulina

Vad härligt för er! Jag känner mig bara typ ... likgiltig med hästarna. Ska ha en valack och träna i ett år, så det ska bli kanonkul men stallplats är inte superlätt att få ;)

2012-07-10 @ 12:44:46
URL: http://fotopaulina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0