Träning för Reynir

Igår var det äntligen dags. Träning för min isländske tränare Reynir! Han är otrolig. Har en sån förmåga att läsa både hästar och ryttare. Sist jag red för honom var i september och då sa han till mig att rida Tyra i form alltid för att hon ska förstå att när jag sitter på henne ska vi arbeta och hon ska lyssna på mig. Detta har jag tränat på varje gång jag ridit henne och känt själv att det har gått väldigt mycket framåt.

Igår sa Reynir till mig att det är MYCKET stor skillnad på oss från förra gången. Han sa att jag är en duktig och tekniskt bra ryttare som vet precis vad jag ska göra MEN jag måste tro mer på mig själv och tro att det jag gör är rätt och sluta "tycka synd om hästen". Han har så rätt! Jag mesar oftast i min ridning dels för att jag tvivlar på mina egna kunskaper och för att jag är rädd för att vara för hård mot Tyra. Tack Reynir för att du pushar mig på ett så bra sätt!

I början när man rider för honom får jag alltid börja med att visa hästen så som jag rider henne hemma och jag började då som jag brukar. Nämligen att mesrida :D
Sen sa han till mig att jag måste ha mer pondus i min ridning och han gav mig verktygen för hur det ska gå till. Mer tempoväxlingar och framförallt mer tempo och aktivt ridande. Sen blev han hur nöjd som helst med oss och vi fick massa beröm för aktionen och takten. Han lever sig in så mycket när han tränar sina elever och det är himla roligt. Han hojtade en massa på isländska som jag inte fattade men jag förstod att det var något bra iallafall :)

Så nu ska jag köra lite med Tyra en eller två gånger i veckan framöver o resten kan jag få mesrida lite lite :D

Svävade på små moln efter träningen igår. Fasiken vad kul det är! Nu vill jag tävla!


Kommentarer
Postat av: Lotta Renérius

Ja du Helena det där med självförtroende är nåt för sig...men om någon fixar det så är det du.KRAM!!!1

2012-01-31 @ 20:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0