Otur

Usch.
Först hade jag tur i förrgår när jag fick en reservplats till lektion för en av Sveriges bästa islandstränare som jag ridit för förut. Sen otur för att transporten gick sönder och sen tur för de som har mitt stall är världens snällaste så mannen på gården ska hjälpa mig laga transporten o sen världens otur för lektionen är inställd ikväll :( snyft.
Kanske ändå bra för bilen lät lite konstigt när jag körde innan...... Sebbe får kolla på det sen.

Hovslagaren var ute och fixade Tyras små och santinos stora fötter. Eftersom man inte får ha skor som är bredare än 23 mm på islandstävlingar så mätte vi skorna innan. Tur var väl det för inte visste jag att det kunde skilja så mycket i bredd på olika skomärken. Så de vi satte på Tyra är ca 20-21 mm breda. Hade jag i en hovbeslagskontroll blivit påkommer med för breda skor hade jag omedelbart diskvalificerats. De får inte heller vara tjockare än 10 mm och alla 4 måste vara i samma material.
Tyri fick också små svarta snösulor och broddar så nu är hon rustad för vinter, nu kan det få komma hur mycket snö som helst!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0