Träning för Ritha

Trodde först jag skulle jobba idag och vara ledig imorgon men det visade sig att det var tvärtom. Jag passade på att höra av mig till min tränare Ritha och hon hade tid för oss idag :)
Började rida för henne i sensomras tror jag och hon har följt oss sedan dess regelbundet. Fått mycket hjälp och idag tyckte hon vi har utvecklats väldigt mycket. Har inte tränat för henne sen december. Hon tyckte det har hänt mycket det senaste till det bättre! Tyckte jag kan sälja Tyra som dressyrponny den dag hon inte vill tölta mer. Men det ska väl ALDRIG hända ;)

Köpte ett isländskt stångbett häromdagen och Tyra fungerar så bra med det! Jag använder det för att förfina mina hjälper till henne. Behöver inte alls ta lika mycket i munnen på henne med detta bettet och det känns otroligt bra!
Islandsstången är inte lika skarpt som många andra stångbett och mitt är tvådelat. Är så oerhört nöjd med träningen idag! Vad jag längtar till tävlingarna nu!


Kommentarer
Postat av: malin

gullig hon är :)

2012-02-15 @ 16:42:12
URL: http://malinsjolander.com
Postat av: Petra Dahlén

Fin blogg! :) Var försiktig med användningen av det så att det inte förstör henne.

2012-02-21 @ 17:35:20
URL: http://petradahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0