Ridtur under fullmånen



Idag jobbade jag sent, vilket innebar att jag slutade en stund efter 8 ikväll. Brukar rida innan jobbet sådana dagar eftersom jag börjar 11. Idag som många andra dagar så orkade jag inte gå upp i tid så det fick bli en kvällsritt. Pannlampan har gått sönder men det är fullmåne så det lyste starkt och vi såg bättre än med pannlampan...

Tyra trodde hon hade en varulv som jagade henne men jag kan inte klandra henne för jag trodde nog detsamma. Hon töltade iallafall som om hon hade eld i svansen. Var både arg och glad, men mest arg för hon lyssnade inte särskilt bra på förhållande hjälper så fick ta henne i munnen både en och två gånger mer än jag ville. Hade marken bara inte varit frusen hade hon kunnat få gå i vilket jäkla supertempo som helst. Men ville inte fresta för mycket på hennes små lurviga ben. Släppte dock fram henne på en raksträcka och hon bjöd som sagt på ett jäkla tepo. Vet dock inte hur takten blev för den ändrade sig lite hur som helst = ganska dåligt kan jag gissa....

Är fortfarande lite ledsen över att jag inte är bäst på att rida tölt men som alla säger så kommer det väl. Har fått mycket mycket bättre kläm på det korta tempot men det ökade tempot är jag svindålig på att känna hur takten ska kännas...

Men men övning ger färdighet :) Ska bli så kul att börja tävla snart igen så jag kan få poäng och veta vad domarna tycker!


Kommentarer
Postat av: Linda

Vacker bild:D!!



Sv: Ne finns ingen tid är det inte så mycket att göra, jag själv har nog alldeles för mycket tid ^^

2012-02-10 @ 11:16:22
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0