Fick en present :)

Nu har vintern anlänt. Verkligen!
-19 grader var det idag när vi åkte till jobbet!

När jag kom till stallet halvt genomfrusen ikväll efter jobbet så låg det en liten present på min sadel :) Har haft sadeln utlånad idag för en sadelutprovning och som tack för hjälpen fick jag ett par nya stigbyglar!!! Fantastiskt snygga är de och precis sådana som jag vill ha! Var trots den massiva kylan väldigt snabb med att byta till dessa nya snyggingar...!!!


Fick även mina stigläder häromdagen som jag köpte tillsammans med sadeln. Det är såna där enkla läder som fungerar mycket bättre till en singelkåpad sadel som jag har. De där vanliga lädren som är dubbla blir bara knökigt under bara en kåpa. Mycket lättare att ha stiglädren under kåpan med så spar man på sadeln och den håller sig fin mycket längre. Annars blir det ju lätt skav från när lädren ligger an mot kåpan och man flänger och har sig med sina ben ;D
Mina nya Equipe-stigläder

...o så tål stigbyglarna att få visas igen :D

Red ett pass i ridhuset idag igen. Går inte att rida ut i sån här kyla när man heter som jag gör. Jag förfryser mig superlätt om både händer och fötter så de blir alldeles färglösa och känsel-lösa. Imorgon kanske kanske kanske jag dock ska ge mig ut med de andra i stallet. Får hoppas det inte blir en alltför lång ridtur i så fall bara...
Passade på att ta en bild på världens snyggaste sadel med tuffaste stigbyglarna och sötaste Tyrarumpan :)



Schabraket går ju inte av för hackor det heller hihi



Kommentarer
Postat av: Filippa

svar: Jag vet faktiskt inte riktigt hur det är med hage, men du har iallafall tillgång till box!



Jag tycker att du borde rida lättklass! Det är ju ingen skillnad på klasserna gångartsmässigt bara att det är högre kval poäng till de andra klasserna. Skulle du åka ut på morgonen har du ändå hela dagen på dig att kolla på tävlingar på :)

2012-02-06 @ 20:36:41
URL: http://tennisryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0