Det går inte alltid bara bra

Ofta känns det som att folk inte vill delge andra när de misslyckats. Detta gäller nog även mig själv. Men som alla vet går det inte alltid bra för oss och våra hästar.

Som igår. Ridpasset i ridhuset kändes som skit. Jag har såna dagar ibland som jag är övertygad om att alla har. Jag kunde inte rida igår. Kände mig som en nybörjare med gelé i benen och armarna. Kände mig som en hösäck. Tränade ökningar och ville verkligen få fram sväv i traven och galoppen. Tyra var säkert jätteduktig egentligen men jag bara kunde inte tycka att jag kunde plocka fram något bra från henne.

Jag vet att hon är en så fin häst men jag känner mig ibland som en värdelös ryttare. Jag kan inte plocka fram det som finns i henne på ett bra sätt. Men vi utvecklas tillsammans hela tiden och detta ska bli bra!

Får beröm av båda mina tränare men jag är som jag är vilket betyder att jag har svårt att tro på det folk säger till mig. Jag måste bli bättre på det.
Flera stycken som sett Tyra på tävlingar osv har sagt till mig att jag köpt en fin häst och det vet jag att jag har. Jag måste bara lära mig ta till vara på henne. Men blir så besviken på mig själv ibland bara. Tycker jag är otillräcklig.

Ville bara vara lite pessimistisk. Så nu har jag fått vara det. Dags att vara positiv igen :) här kommer en bild på min fina lurv samma kväll som hon blev min :) hade nog inte fattat då hur lycklig jag var som hittat denna diamant!

Nästa gång jag rider henne (imorgon) ska jag vara piggare och inte lika hungrig så det går bättre. Tänkte hoppa lite!

 


Kommentarer
Postat av: FELICIA

Var gärna med i dagens blogg!:D

http://fellisyta.blogg.se/2012/february/dagens-blogg.html



kram

2012-02-18 @ 17:31:25
URL: http://fellisyta.blogg.se/
Postat av: FELICIA ~ Icelandic Horses, My passion

Du är nu med och tävlar om att bli dagens blogg:) lycka till!



kramar

2012-02-18 @ 20:28:12
URL: http://fellisyta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0