<3

Glad alla hjärtans dag mina vänner!

Sebbe kommer få en liten present av mig :) sen ska vi nog bara mysa. Först blir det iallafall mys med min andra pälskling Tyra ;)

Har tänkt lite kring tävlandet i år. Förra året köpte jag Tyra i april och hon är min första islandshäst. Innan har jag haft 3-gångare av olika storlekar och former :) året med islandshästen har varit väldigt lärorikt och fått mig att inse att jag fått lära om på nytt och kalla mig själv för nybörjare. På tävlingarna har det gått både bättre och sämre. Det jag haft störst problem med är utan tvekan tölten och poängen där har enligt mig inte varit bra. Det är ju för att jag inte är så bra på att rida tölt och det har dragit ner poängen.
Nu när jag introducerat mig själv för islandsstången och att Tyra går sjukt bra på den har jag förstått att jag nog måste våga mig upp till öppna klasser ganska snart.
Hon går så mycket bättre på stången och i lätt klass får man inte ha den. Konkurrensen är såklart mycket större i öppen klass och man får tävla mot superduktiga ekipage.

Kanske kanske kommer jag och Tyra också bli ett av de där superduktiga ekipagen ändå. Övning ger färdighet och jag vet att det finns kapacitet i min Tyralurv :)

Förra ägaren tävlade mycket med henne med bra resultat. Detta ska gå!

Nu längtar jag ännu mer!


Kommentarer
Postat av: Julia

Som vi ska tävla iår=)

Kommer att gå jättebra för dig och din Tyrapäls=)



Hyr du fortfarande ut din transport? Hyr gärna den ifall den är ledig någon helg som jag ska tävla=)



Kram

2012-02-14 @ 19:27:16
URL: http://jultis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0