Dag 9. Min värsta avramling

Min vrsta avramling hände på min förrförra häst Call Me Ace även kallad Calle. Calle är en gudasnäll häst med otroligt mycket fart i. Höll man in honom för mycket blev han frustrerad och bockade. Han var alltså snäll men busig :)
 
jag och en kompis hade hoppat och skulle rida hem från paddocken. Vi tog en galopp på en äng och Calle gjorde en serie riktigt rejäla bocksprång varpå ja kastades av som en vante. Blev liggande och vågade inte röra på mig för jag hade så jäkla ont i nacken och huvudet. Visste inte om det hade hänt något allvarligt med mig.
 
Till sist vågade jag mig upp efter en stunds liggande på backen. Valde att avvakta för ville inte åkain till sjukhuset. Hade dock så ont i nacken och huvudet att jag åkte till en vårdcentral några dagar senare iallafall. De skickade mig direkt till akuten där de gjorde en datortomografi på hjärnan. Den var hel iallafall :)
Läkaren trodde dock jag fått en hjärnskakning och en lättare whiplashskada.
 
Har sedan dess väldigt lätt för att få ont i nacken och axeln samt huvudet. Det var en rejäl flygtur han bjöd mig på där :)
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Du har så rätt så :)
Vilken fin bild förresten, snygg häst också :)

2012-08-03 @ 14:06:29
URL: http://farri-frida.blogspot.se/
Postat av: Clara

Usch då! Men gudars vilken snygg häst!

2012-08-03 @ 18:08:34
URL: http://tvistirni.webblogg.se/
Postat av: Julia

Härlig bild på er=)

2012-08-03 @ 22:19:49
URL: http://jultis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0