T3 och V2

Jaha ja. Red T3 och v2 idag på en drop in tävling.
Det gick inte makalöst bra. Jag måste öva tölt, tölt och TÖLT!!!!! Mest ökad. Ojojoj vad dåligt det gick i tölten. Arbetstempot hade varit ganska bra om det inte varit för att jag red för fort. Fick 1,5 i poängavdrag för för högt tempo. I båda grenarna av alla domarna.

Fick inte bra på ökat tempo. Tempot var för lågt och obalanserat. Dessutom behagade inte damen att gå fram speciellt mycket av sig själv alls så fort vi närmade oss utgången.

Fick fel galopp.....2 gånger....=minus 1,5 poäng. Suck.

Traven gick dock fantastiskt bra! Liksom skritten.

Men på hemvägen. Ja då visade Tyra verkligen vilket register hon har i både tölt och trav. Jävlar vilken fantastiskt häftigt både ökad tölt och ökad trav!!!! Fy fan vad bra hon gick! Varför varför varför kan hon inte ge mig det på banan?
Beror det på att jag är dålig på att plocka fram den när JAG vill? Snälla Tyra. Nästa gång kan du väl snääääällaaaa visa dig från den sidan på ovalen framför domarna :)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hm, ston går bra när de passar dem, tyvärr brukar det mest bli när ingen annan ser ;)



SV: Vad kul att du trillade in och tack för gissningen på fölet :)

2012-04-19 @ 18:29:56
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0