Sponsortävling Jór islandshästklubb

Japp idag var vi iväg minsann, till Björketorp och tävlade. Red V5 och T8. Kom med i sista stund till denna tävlingen och gick in med inställningen att jag skulle dit och träna men målet var dock såklart att ta sig till final och höja mina poäng i tölt framförallt.

Det gick jättebra. Domaren håller hårt på poängen och trots detta fick vi 5.1 i V5 och 4.7 i T8. Detta är de högsta vi fått hittils. Med ännu mer träning och träning på att tävla kommer detta gå mycket bättre! Lär mig mer och mer hur jag ska rida för att få bra poäng för varje tävling som jag är med i. Måste bland annat trycka fram henne mer i traven utan att få galopp samt släppa fram henne mer och försöka få upp framdelen mer i galoppen. Tölten också ja...där behöver vi jobba mycket men jag fick så fantasiskt bra poäng idag för att vara jag i kort tempo! 5.0!!! Försökte öka tempot i ena varvet men det blev inte bra. Rollningar och hög i formen resulterade i 4.5. Jag klarar inte av att rida ökat tempo och eftersom jag enbart jobbat med kort tempo i princip sen jag fick henne så klarar vi två tillsammans inte av det tempot just nu. Träna, träna, träna!!!

Vi har iallafall höjt vår kort-tempo-tölt-poäng från runt 3-4 till 5 :)

Kom till A-final i båda grenarna.

T8-finalen:
Red på ganska lugnt och satsade på det kortare tempot. Hon kändes nästan exakt likadan som i 5.0-ritten i töltuttagningen men ändå fick jag bara 4.5. Förstår inte alls. Men hon dömde nog hårdare i finalen tror jag, eller så råkade hon bara titta under de sekvenser d det gick sämre kanske hehe. Kom på 5:e plats vilket jag är glad över.

V5-finalen:
Trodde hon skulle vara trött nu men icke. Hon tände till som tusan. Kan ha varit för att det var 9 pers som gick till A-final för det var väldigt många som låg på samma poäng i uttagningen. Hade jag kunnat kontrollera henne bättre i finalen hade vi kunnat få riktigt fina poäng tror jag för hon var med på noterna. Lite för mycket dock.
I tölten kändes hon som i uttagningen men fick ändå 0.5 poäng mindre. Mystiskt. traven då, jättefin verkligen! Flög fram och hade bra steg och allt....MEN...hon slog upp i galopp för jag satsade för hårt och hon var för på.
Tänkte att shit hoppas domaren tittade bort nu men inte ska man ha sån tur inte :D 4.0 blev det i traven. Gissar vääääldigt mycket på att hon råkade se vårt felsteg.
I skritten var hon pigg och på tårna samt väldigt nära till trav hela tiden. Lite stretig eftersom jag höll igen henne. Fick 5.5 för skritten. Gissar att det hade stått Överilad skritt eller liknande om jag fått några kommentarer på det.
I galoppen drog hon iväg som ett skållat troll och tippade nog framåt en del, kommer inte ihåg vad jag fick för poäng där. Kom på delad 6:e plats iallafall...

En liten bild från dagen:

Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis:D Ni är så duktiga så, en annan törs inte ens tävla:P



Sv: Hihi ja Fifa är lika vacker som landskapet tror jag

2012-04-16 @ 22:17:32
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0