Rullaren




Tyra med sitt lunch-hö på tävlingsplatsen i väntan på finaler. När hon blivit varm när man ridit henne är hennes älsklingsritual att rulla sig :D Så det har hon också hunnit göra. Tur hon hade täcke, värre blir det längre fram när pälsen vuxit ut och hon inte behöver ha täcke... :)

Det var så kul efter vår ritt i V5 för det kom fram flera stycken till mig som jag inte känner och sa att det såg fint ut. Då blir man glad!!!

Imorgon ska vi rida bedömningsridning på Tölt i Väst. Ska testa på T3 och V2 trots att vi inte alls är redo för att tävlingsvisa den ökade tölten. Det struntar jag i för jag vill veta vad jag får för poäng i de övriga gångarterna när jag har pelhamet i. Jag tror att tempoväxlingarna i T3 kan bli lite svåra med för det har vi inte heller övat så värst supermycket på :) Men det ska bli kul och det känns så himlans bra att det inte är en tävling utan bara bedömning. Kan man känna sig mindre nervös. Dessutom tror jag det är Barbro och Otto Bäckström som dömer eftersom de anordnar tävlingen och de känner jag ju lite.

Idag blir det ganska lugn ridning. Ska dock testa öka gångarterna en gång och tempoväxla en gång samt ta ner henne från galopp till tölt en gång. Hon tävlade ju i söndags så det blir lite tätt detta men det gör inget. Var ute på en timmas barbacka-skritt-tur igår. Myysigt!

Kommentarer
Postat av: Frida

Lycka till igen :)

2012-04-17 @ 12:37:50
Postat av: Paulina

jaaaa! :) Tyvärr inga tävlingar inplanerade än, men jag hoppas vi träffas på någon tävling i sommar :) Jag tror att jag ska köpa en Equipe förresten, tror att det kommer bli riktigt bra :)

2012-04-17 @ 14:26:09
URL: http://fotopaulina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0