Förlåt

Har ingen motivation riktigt till att blogga. Hoppas den kommer tillbaka snart. Är dock så fruktansvärt trött på blogg-appen som är så seeeeg och värdelös på att ladda upp bilder med. Har inte orkat byta bloggställe heller. Är lite för lat för det :D

Med Tyra går det iallafall bra. Hon går bättre när jag rider på tredelat bett med. Mycket för att jag bestämt mig för att låta henne vara när hon tjafsar och för att jag inte går in med inställningen att det ska gå dåligt. Inställning betyder mycket!

Skulle tävlar i måndags men det var snöstorm och klass 1- varning så jag tog det säkra före det osäkra och höll mig hemma. Trist som fan men vem vill köra till Göteborg och tillbaka i dåligt väglag med sommardäck?

Snart är det dock tävling igen. Redan på söndag till och med samt på onsdag :) på söndag blir det T8 och V5. På onsdag ska jag rida en drop in tävling utan placeringar. Man får enbart en bedömning och därför tänkte jag testa rida öppen klass för att se hur bedömningen blir annorlunda i de enskilda momenten med stångbett. V2 och T3 har jag bestämt mig för där. Är dock rädd för momentet med ökad tölt då jag inte har särskilt bra koll på det tempot. Har mest ridit kortare tempo i tölt för att lära mig hur gångarten ska kännas.

För er som inte vet har jag bara ridit islandshäst på riktigt i ett år. Tänka sig. Jag har haft Tyra i ett år nu :)


Kommentarer
Postat av: Frida

Lycka till på söndag! :) Jag och Farri håller tummar och hovar ;)

2012-04-13 @ 09:16:08
Postat av: Lotta Renérius

Det var ett klokt beslut om tävlingen i Göteborg, du är så ambitiös med din häst så det kommer att gå bra, jag kan ju det där med taskiga tävlingsnerver efter många hundtävlingar...man måste lita på sig själv,Kram!!!

2012-04-13 @ 19:11:07
Postat av: Linda

Hur gick det på tävlingen :)?

Vad fin header du har gjort!

2012-04-15 @ 19:36:08
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0